Garantie:

Onze normale garantie termijn is 12 maanden op onderdelen. op 3D geprinte parts zit geen garantie maar mocht een geprint onderdeel defect bij u aankomen door het verzenden, dan wordt het wel vervangen.

Op alle hardware die we verkopen zit uiteraard 12 maanden wettelijke garantie. Deze garantie betekend dat de artikelen die we verkopen in goede staat verkeren en dat als u ze normaal gebruikt ze gewoon moeten functioneren zoals dat omschreven staat en hoort bij dat soort product. Let echter wel op, omdat de producten die we verkopen veelal onderdelen zijn waarmee u zelf iets gaat bouwen, kan er geen garantie worden gegeven op bijvoorbeeld verkeerd aansluiten of onoordeelkundig gebruik.

Dit is een mond vol, maar wat betekend dit nu?
Als u een onderdeel koopt, zoals bijvoorbeeld een lager, dan mag u verwachten dat dit lager soepel loopt en dat het niet vast slaat. Gebeurt dit toch en is een geen zichtbare beschadiging op de behuizing te vinden, dan krijgt u tot 12 maanden na de aankoop gewoon een vervangend lager van ons, als u onverhoopt toch een vastgelopen lager heeft. 
Koopt u bijvoorbeeld een Arduino Mega2560 of een clone bij ons, en deze doet het in het begin wel, maar na een tijdje gebruiken en werken met het apparaat stopt deze er mee omdat er bijvoorbeeld een te hoge stroom is gezet op een van de stepper drivers, dan is dit te achterhalen en kunt u geen aanspraak maken op de garantie. Deze storing had u kunnen voorkomen door het juist inregelen van de stepper driver.

Aanspraak maken op garantie:
Wanneer u wel aanspraak kunt maken op garantie, dan moet dit natuurlijk ook soepel verlopen.

  • U mailt ons uw klacht, goed omschreven en liefst voorzien van foto's of een filmpje als dit de klacht kan verduidelijken.
  • Wanneer de klacht niet door ons te verhelpen is, krijgt u van ons een retour label om het onderdeel te retourneren. Gebruik dit label omdat de zending dan ook verzekerd is. Echter, u bent zelf verantwoordelijk voor het deugdelijk inpakken van het onderdeel, zodat het niet defect kan raken tijdens transport.
  • Ook in de verpakking van de retourzending stuurt u het aankoopbewijs en een briefje met duidelijk uw naam en adres gegevens en een telefoonnummer of mailadres waar we u kunnen bereiken.
  • Nadat wij het artikel hebben ontvangen zullen wij kijken of we het kunnen repareren of dat het vervangen wordt. U krijgt hierover zo spoedig mogelijk bericht.

Wanneer wij een onderdeel hebben ontvangen krijgt u binnen 3 werkdagen een bevestiging van ons met daarop de geschatte reparatie of vervang termijn. In de regel hanteren wij 3 termijnen die kunnen voorkomen:

  1. Het artikel wordt gerepareerd en dan aan u geretourneerd.
    In dit geval ontvangt u de reparatie onder normale omstandigheden binnen 10 werkdagen retour.
  2. Het artikel wordt vervangen en is op voorraad.
    U krijgt het artikel per ommegaande toegestuurd, in de regel heeft u het nieuwe artikel binnen 5 werkdagen na het verzenden van uw defecte artikel.
  3. Het artikel wordt vervangen maar is niet op voorraad.
    We bestellen onmiddellijk het vervang artikel voor u en houden u op de hoogte per email over de stand van zaken. Heeft u 4 weken na de bevestiging nog geen vervang artikel gekregen, dan komt u in aanmerking voor het terug storten van het aankoop bedrag van het artikel zoals dat op uw factuur vermeld is.

Uiteraard vinden wij het net zo vervelend als u om te moeten wachten op een onderdeel. Als dit wachten te lang duurt, maar we kunnen het probleem oplossen op een andere manier, dan helpen wij graag mee om u tevreden te stellen.

Bedenk goed, wij moeten het hebben van uw mond op mond reclame. U wilt tevreden zijn en wij willen u tevreden houden.